2019 Karinthy Szalon 2019.02.26-03.22


Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 04,Rejtőzködő, 50x150cm, síkfilm, rajz

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 03, Pótlás, 100×140x5cm, vegyes papír

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 02, Rátét, 01,02,03, 100x120x5cm, vegyes,síkfilm, plexi,falapon


Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 02, Rátét, 01,02,03, 100x120x5cm, vegyes,síkfilm, plexi,falapon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 01, Felezés, 100x120x5 cm, síkfilm,plexi, neon, falap

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 01, Felezés, 100x120x5 cm, síkfilm,plexi, neon, falap

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon 
Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 07, Végkifejlet, 500x50x25 cm, síkfilm,plexi, neon, falap


Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 07, Végkifejlet, 500x50x25 cm, síkfilm,plexi, neon, falap

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 07, Végkifejlet, 500x50x25 cm, síkfilm,plexi, neon, falap

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 07, Végkifejlet, 500x50x25 cm, síkfilm,plexi, neon, falap

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 07, Végkifejlet, 500x50x25 cm, síkfilm,plexi, neon, falap

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 07, Végkifejlet, 500x50x25 cm, síkfilm,plexi, neon, falap


Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 07, Végkifejlet, 500x50x25 cm, síkfilm,plexi, neon, falap

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 06, Keverés, 70×30 cm, síkfilm, rajz

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 05, Félreértés, 120x100x50 cm, digitális nyomat, síkfilm,, plexi, fadoboz, festett vászon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 05, Félreértés, 120x100x50 cm, digitális nyomat, síkfilm,, plexi, fadoboz, festett vászon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 05, Félreértés, 120x100x50 cm, digitális nyomat, síkfilm,, plexi, fadoboz, festett vászon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon, 05, Félreértés, 120x100x50 cm, digitális nyomat, síkfilm,, plexi, fadoboz, festett vászon

Pál Csaba, Viszony, Karinthy Szalon

Viszony, Pál Csaba kiállítása, Karinthy Szalon 2019.02.26-03.22
Viszony,  (érintkezés, kontaktus, kapcsolat, összeköttetés, összefüggés, kötelék, vonatkozás, korreláció). Általában két v. több személynek, ill. dolognak egymással való kapcsolata, egymásra vonatkozása, egymástól függése, egymásra hatása.
KoncepcióA kiállítás középpontjában a külső világ, (a minket körülvevő) és a belső világ (általunk épített álmok, vágyak) viszonya, folyamatos konfliktusa áll.
Ez nagyon pontosan végigkövethető a művekben. A kérdés: mi a valóság, és mi a valóságra adott válaszunk, és hogyan keveredhet ez a két világ.
Az emberi lélek tele van öntudatlan vágyakkal és érzelmekkel. Ezek gyakran ellenkeznek a külső világunkkal. Ellenkezésük oka a belső világunk, a tudat elemeivel való összeférhetetlenségüknek az oka. A belső erők, mint ellenállások lépnek fel velük szemben és az “összeférhetetlen”, vágyakat kiszorítják a tudatból. E kiszorult, elemekről azután nem tudunk semmit. Keresem, és összekeverem, egy képpé alakítom ezeket a valóságos és tudattalan elemeket.
Meg tudjuk-e állapítani mi a valóságos, és mi a belső világunk?
Minden mű két részből áll, az egyik digitális, (valóságos) másik hagyományos, absztrakt (belső), a kettő viszonya adja a műalkotás egészét. Két részes hibrid művek, ahol ütköztetem a valóságot a belső világommal, az egyedit a sokszorosíthatóval.
A képek elkülönülnek technikailag de tartalmilag nem, minden kép összefügg a másikkal, vagy kiegészíti egymást, ill. egyik utal a másikra.
Mitől működik belső világunk? Mi és miért hozza létre? Hogyan lehet láthatóvá tenni a láthatatlant? Más be tud-e lépni ebbe a világba? Milyen viszonyban van a modern és a hagyományos? Milyen előnyei lehetnek a kézzel, és a géppel készült műveknek? Milyen viszonyban áll egymással a kettő? Felerősítik vagy kioltják egymást? Kép a képben?
A művek középpontjában az elfelejtett belső, és külső világunk, folyamatos konfliktusának a viszonya figyelhető meg. Ennek a kettősségnek tudatos összerakása, összekeverése a kiállítás.
1.Terem 1, Felezés
A terem oldala, itt a síkfilm hátulról megvilágított, (u.a. mint a 2. terem) a síkfilm itt nem a valóságot ábrázolja, hanem egy mű részletét,  utalás a másik teremben saját fejem megvilágítására, belső, belsővé válik, nincs valóság, csak absztrakció.
A kép feleződik, kettéhasad, és eggyé válik, a két fél felerősíti és kiegészíti egymást.
2, Rátét3 nagyméretű 120×100 cm-es műalkotás, itt a háttér síkfilmjei valóságos képek fotók át iratai, tölcsérek, szobám belső tárgyainak a képei. A festett művek középen távtartóval ellátottak, így keverednek tartalmilag, fogalmilag.
Cél a határok összemosása, felülírása, egy képpé alakítása.
3, PótlásNagy méretű kép, 140×100, technikailag a vázlatok egymásra rakásából készült, az alapja A/4- es méretű tervek egymás mellé ragasztásából jött létre. Az összerakott kompozíciót átfestettem, létrehozva ezzel egy vázlatok alapján készült teljesen új alkotást. A digitális kiegészítés egy távtartóval ellátott, digitális nyomat kis méretben.
(vegyes technika, fekete fehér, firka, tús, gyors technika, vázlatok tervek önálló művé alakítása)
4, Rejtőzködés Síkfilm, keverve rajzokkal,  50x50cm/db, három kép, a síkfilm átlátszó, a mű együttesnél nem tudja a néző megállapítani mi a rajz, és mi a digitális kép.
A két technika kiegészíti egymást ill. egymásba épül úgy, hogy a felületes szemlélő, nem látja az eredeti rajzokat csak az összképet, a gépi elnyomja a kézit.
5, FélreértésKét ponyvára nyomtatott tusrajz digitalizálva, negatívba fordítva, és printelve. A printek előtt doboz, amiben gyűrt lepedőre festett képrészletek láthatóak. A lepedőkből csak egy festett rész látszik a dobozokban. Nem tudni hogy az egész lepedő festett, vagy csak egy része. A lógatott printek, és a lepedő festmény részletek ellentéte adja a műalkotás egészét. (Személyes a dobozba zárva, csak egy része látható, nem az egész, ennek ellentéte a digitális ponyva, ami sokszorosítható, újra printelhető és egészben látható.
6, Keverés
Síkfilm a rajzok előtt, itt már teljesen külön válik, láthatóvá teszem a két réteget, az egyik a kézzel festett tus, rajz, a másik a géppel készített sokszorosítható sikfilm grafika. A kettő együtt már nem sokszorosítható, a kézi rajz miatt, egyedi és sokszorosított, egyben.
2, Terem 7, Végkifejlet
Saját magam nézem, saját képeimet, itt a síkfilm utal a valóságra (én, belsőm kivetülései, agyam, szellemem munkája) materiális képek, belső szavakkal leírhatatlan történetek, egymással szemben félkört alkotva. (hét földre tett állványon álló képek)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése